טיפים להחזרי מס

החזר מס

החזרי מס הכנסה
עבודה רק בחלק משנת המס (למשל עקב אבטלה)
החלפת מעבידים במהלך השנה.
עבודה אצל 2 מעסיקים ויותר במהלך אותה שנת מס.
בעיה רפואית של העובד או בת הזוג או ילדיהם.
עולים חדשים עד 3 שנים מיום שעלו לארץ.
שינויים במצב משפחתי במהלך השנה(לידת ילד,גירושין וכו') .
חיילים משוחררים במשך שלוש שנים מיום שחרורם.
הפקדות לקופות גמל/קרן פנסיה באופן עצמאי.
אם קיבלת מענק פרישה יתכן כי  מגיע לך החזר בגין שנת הפרישה ועד 6 שנים אחריה.
קיבלת פנסיה חודשית ממספר מקורות
.
ברשותך  ניירות ערך סחירים במספר בנקים/חברות השקעות.

החזרי מס שבח
מכירת דירת מגורים או מגרש ללא הגשת דוח שנתי למס הכנסה
מכירת דירת מגורים/מגרש ללא תביעת הוצאות מימון .
דירת מגורים או מגרש ללא פריסה מס עד 4 שנים לאחור.

החזרי דמי ביטוח לאומי
אישה נשואה בעלת "עוסק פטור"
אישה נשואה המקבלת פנסיה
אם עבדת במקביל במספר מקומות עבודה כשכיר והכנסתך החודשית מהמעסיק העיקרי לא עברה את סך 4500 ש"ח ברוטו או לחלופין הכנסתך החודשית ברוטו מכל המקורות עברה את סך 35000 ש"ח בחודש
הכנסה פאסיבית (השכרת נכס ,שכר דירקטורים , זכות מונית וכו')
הנמוכה מהכנסה כשכיר או עצמאי הכנסה מ 3 מקורות בו זמנית : מעסק עצמאי משכר עבודה ומהכנסה פאסיבית.

חינם - בדיקה און ליין

שילמת הרבה למס הכנסה ? מכרת דירה או מגרש ושילמת אלפי שקלים מס שבח ? ניכו לך יותר מידי דמי

ביטוח לאומי? תן למומחים של צוות Max-Tax למצות את  כל הזכויות המגיעות לך. הבדיקה ללא תשלום ובדיסקרטיות מוחלטת. עמלה משתלמת רק על בסיס הצלחה.

את השאר נעשה נעשה כבר אנחנו עבורך.

נדרשת עדות בעלת היבט כלכלי בבית משפט? זקוק לחוות דעת בעניין חישוב חוב הכולל חישובי ריבית והצמדה ? זקוק לחישוב מורכב כולל ריבית פריים, ריבית פיגורים, ריבית חשב כללי, מדדי תשומות הבנייה ? רואהי חשבון של Max-tax הינם בעלי ניסיון מקצועי בעניין וישיגו עבורך הלקוח את התוצאות הטובות ביותר.

תכנון מס לפני פרישה

עזבת את מקום העבודה ? פוטרת? למשוך את כספי התגמולים ? לפרוס את הפיצויים קדימה או

אחורה לכמה שנים ? לבקש רצף קצבה ? לבקש רצף פיצויים ? לבחור בין הקטנת הזיכוי ממס בפנסיה חודשית לבין הקטנת תקרת הפטור לפיצויים?
חשוב שתדע כי כל החלטה פזיזה שתקבל על דעת עצמך בנושאי מיסוי הינה בלתי הפיכה ועלולה לעלות לך כסף רב !
המומחים של Max-Tax  יעשו לך סדר בבלגן יבצעו את תכנון המס המיטבי עבורך ויחסכו לך עד עשרות אלפי שקלים.

הטיפים המצורפים בהמשך מתייחסים להקלות הנפוצות בלבד ובשום מקרה אינו מתיימר לכלול את כל ההקלות הקבועות בחוק ובפסיקה המשפטית.

עבודה בחלק מהשנה
מי שלא עבד בחלק מן השנה ולא היו לו הכנסות נוספות לבד ממשכורת, זכאי לניכוי מס מופחת ממשכורתו; וזאת משום שנקודות הזיכוי הן שנתיות (חישוב המס כולו הוא שנתי מ-1 בינואר ועד 31 בדצמבר) וחלות גם על חודשים שלא היתה לו בהם הכנסה.

עובד(ת) שבן(ת) הזוג אינו עובד
בחישוב המס של יחיד שלבן/בת זוגו אין הכנסה תובא בחשבון נקודת זיכוי נוספת.

אשה עובדת
בחישוב המס של אשה עובדת תובא בחשבון 1/2 נקודת זיכוי נוספת (כלומר אשה עובדת זכאית ל 2.75 נקודות זיכוי).
אם לאשה עובדת ילדים - היא זכאית ל- 1/2 נקודת זיכוי נוספת בגין כל ילד בשנת הולדתו ("ילוד") ובשנת הגיעו לגיל 18, ("בוגר") ולנקודת זיכוי נוספת בגין כל ילד בשנה שלאחר לידתו ועד לשנה שלפני הגיעו לגיל 18.
אישה נשואה עם ילדים העובדת ובעלה אינו עובד - זכאית ל- 1/2 נקודת זיכוי נוספת ובסה''כ ל- 1/4 3 נקודות זיכוי.

משפחה חד-הורית
עובד חד-הורי או עובדת חד-הורית, זכאים להקלה נוספת בתשלום מס ההכנסה באמצעות נקודות זיכוי:
נקודת זיכוי אחת בשל היותם משפחה חד-הורית.
(בנוסף לנקודות זיכוי בגין ילדים)

תושבים ביישובי ספר או באיזורי פיתוח
תושבי היישובים באזורי פיתוח או בישובי ספר, ששם יישובם מופיע ברשימה מיוחדת של מס הכנסה, המתגוררים במקום ברציפות בפועל 12 חודשים ויותר זכאים להנחה ממס הכנסה.
הנחה זו היא בשיעורים שונים מהשכר, עד לתקרה שנקבעה בחקיקה, השונה מיישוב ליישוב.
מי שבמהלך שנת המס היה לתושב ביישוב מזכה או חדל להיות תושב כאמור יקבל חלק יחסי בתנאי שהתגורר בישוב המזכה 12 חודשים רצופים.

חיילים משוחררים
החל ב- 1.1.2000 נוסף לפקודת מס הכנסה סעיף חדש (39 א'), המעניק למשתחרר/ת זיכוי על הכנסתו מיגיעה אישית, במשך 24 החודשים הראשונים שלאחר חודש שחרורו מן השירות הסדיר.
שירות סדיר הוא שירות בצה"ל, במשמר הגבול או במשטרה וכן שירות התנדבותי בשירות הלאומי. שירות בקבע אינו נחשב כשירות סדיר לעניין חישוב תקופת השירות המזכה.
מי זכאי לזיכוי ומה היקפו?
מי ששירת 24 חודשים מלאים לפחות זכאי ל- 2 נקודות זיכוי חודשיות.
מי ששירת בין 12 ל- 24 חודשים או פחות (אם שוחרר מטעמי בריאות או נכות), זכאי לנקודת זיכוי אחת,.
הזיכוי יינתן החל ב- 1.1.2000 על כל הכנסה מיגיעה אישית בכל תחום עיסוק, ובכל הענפים, כולל ענפי שירותים.

עולים חדשים
עולה חדש זכאי להקלות במס במשך 42 חודשים מיום עלייתו ארצה. ההקלה ניתנת באמצעות נקודות זיכוי נוספות על אלה המגיעות לכל תושב:
נקודות זיכוי חודשיות במשך 18 החודשים הראשונים לעלייה
       - 2 נקודות זיכוי חודשיות במשך 12 החודשים
       - נקודת זיכוי במשך 12 החודשים הנוספים

מניין 42 החודשים מתחיל עם קבלת תעודת עולה, ונמשך ברציפות גם כאשר לעולה אין הכנסה. לא תובא במניין זה תקופת שירות סדיר בצה"ל או תקופת לימודים במוסד על-תיכוני.

אם העולה לא עבד מספר חודשים במהלך שנת המס, הוא יכול לנצל את נקודות הזיכוי שלו כעולה לשם הפחתת המסים שעליו לשלם על שכרו באותו חלק מן השנה שבו עבד.

שים לב: נקודות הזיכוי לעולה חדש מצטרפות לנקודות הזיכוי של תושב רגיל וכך תקבל למשל עולה חדשה, שיש לה שלושה ילדים, בשנה וחצי הראשונות לעלייתה ארצה סך של 8.75 נקודות זיכוי לפי החישוב:

2.25 נקודות זיכוי בגין תושב.
0.5 נקודת זיכוי בגין היותה אשה עובדת.
3 נקודות זיכוי בגין היותה עולה חדשה.
3 נקודות זיכוי בגין ילדים.

זיכוי בגין הוצאות החזקתו של קרוב במוסד
אם קרובו של העובד מוחזק במוסד מיוחד, הוא זכאי להפחתת מס בשיעור של 35% מהסכומים שהוא או בן זוגו שילם לאחזקתו וזאת בתנאים אלה:
- הזיכוי יינתן לאחזקתם במוסד מיוחד של בן זוג או הורה משותקים לחלוטין, מרותקים למיטה בתמידות, עיוורים או בלתי שפויים בדעתם; או לאחזקתו של ילד משותק או מפגר במוסד מיוחד.
- הזיכוי יינתן בשל תשלום סכומים העולים על 12.5% מהכנסתו החייבת במס של העובד. לקבלת הזיכוי יש להמציא חשבוניות מקור מהמוסד בו מוחזק הקרוב וכן מידע לאימות זכות בין המשלם לתובע הזיכוי.
- בן המבקש זיכוי בשל החזקת הורה במוסד לא יכול לדרוש נקודות זיכוי בגין הורה נטול יכולת.

זיכוי בגין ילד נטול יכולת
עובד זכאי לשתי נקודות זיכוי בגין ילד עיוור, חרש אילם, משותק או מפגר, חולה בטלסמיה, דיסאוטונומיה או סיסטיק פיברוזיס.
זיכוי ינתן גם בגין הפרעות קשב וריכוז ולקות למידה.

ניכוי או זיכוי עבור תשלומים לקופות גמל
ניכוי - הפחתה מסכום ההכנסה החייבת במס שעליה יחושב המס לתשלום.
זיכוי - הפחתה מהמס, אשר בו חוייב העובד.

עובד שממשכורתו מנוכה תשלום לקופת גמל לתגמולים, לקצבה, או לביטוח חיים - קופות שאושרו על-ידי נציב מס הכנסה - זכאי להקלה ממס. ההקלה ניתנת לו על ידי המעביד.

עובד המשלם בעצמו לקופת גמל כאמור, רשאי לבקש מפקיד השומה שיזכהו בזיכוי בלבד או ממעבידו שיזכהו בניכוי או בזיכוי המגיעים לו בשל תשלומיו אלה.

הניכוי או הזיכוי עבור תשלומים לקופת גמל כאמור ניתנים גם לבן זוגו, הוריו או ילדיו של העובד, ובלבד שלא יינתן ניכוי או זיכוי כפול בשל אותו תשלום. הניכוי או הזיכוי ניתנים לעובד ששילם את התשלום או למי שבעדו שולם התשלום. (החל משנת 2006 ואילך לא ינתן ניכוי עבור הפקדות לילד)

כל שנה נקבעת תקרה מסויימת לזיכוי ולניכוי.

פיצויי פרישה
פיצויי פיטורין, המשולמים לעובד בעת פרישתו מעבודתו, פטורים ממס בגבולות שנקבעו בחוק:
משכורת חודשית לכל שנת עבודה. סכום הפטור מוגבל עד לתקרה מסוימת ומתעדכן מפעם לפעם (בינואר 2007: 10,220 ש"ח).

את פיצויי הפרישה החייבים במס אפשר לפרוס בחלקים שווים על פני כמה שנים כדי לזכות בהקלה בתשלום המס.

תרומות
התורם למוסד ציבורי (מוסד המוכר על-ידי שר האוצר ואושר על-ידי ועדת הכספים של הכנסת) זכאי לזיכוי ממס הכנסה בגובה של 35% מסכום התרומה. לסך התרומות שניתן לקבל עבורן זיכוי יש 'רצפה' (מינימום) ו'תקרה' (מקסימום): הרצפה מתעדכנת מדי שנה בשנה, והתקרה אינה יכולה לעלות על 30% מההכנסה החייבת במס, או על סכום המתעדכן שנתית, לפי הנמוך ביניהם.

בקשה להחזר מס
עובד שכיר, שבמהלך השנה לא נהנה מההטבות המגיעות לו אשר מופיעות בעלון זה רשאי להגיש בקשה להחזר מס.
יש  ולצרף את המסמכים הללו:
- טופסי 106 שהוציאו המעבידים (לשני בני הזוג) ובמקרה של פרישה - טופס 161;
- אישורים על הפרשות לקופות גמל וביטוח חיים מצד העובד עצמו;
- אישורים אחרים המקנים הקלה במס, כמוסבר בעלון מידע זה.
- בקשות להחזרי מס ניתן להגיש עד שש שנים אחורה משנת המס הנוכחית.
- נקודות זיכוי על פי מצב משפחתי

מצב משפחתי

נקודות
זיכוי

רווק
נשוי שאשתו עובדת
אלמן או גרוש ללא ילדים

רווקה
נשואה שאין לה ילדים
אלמנה/גרושה שאין לה ילדים

נשוי שאשתו לא עובדת
חד הורי המפרנס ילדיו שאינם בחזקתו
נשואה שיש לה "ילוד"* או "בוגר"*

נשואה
נשואה שבעלה לא עובד ואין ילדים

נשואה שבעלה לא עובד ואין ילדים
חד הורי שבחזקתו ילד אחד
חד הורית שיש לה "ילוד" * או "בוגר"*
נשואה + ילד + "ילוד" * או "בוגר"*
נשואה עם ילד ובעלה לא עובד

*"ילוד" - ילד שנולד בשנת המס ומזכה במחצית הנקודה.
*"בוגר" - ילד שמלאו לו 18 בשנת המס ומזכה במחצית הנקודה.

בוגרי תואר אקדמאי
מי שסיים תואר אקדמאי החל משנת 2007 ואילך זכאי להטבות מס החל מהשנה העוקבת לסיום לימודיו כדלהלן:
- סטודנט לתואר ראשון : נקודת זיכוי למשך שלוש שנים.
- סטודנט לתואר שני: חצי נקודת זיכוי למשך שנתיים
- לימודי מקצוע (לרבות לימודי הוראה) : חצי נקודת זיכוי למשך שלוש שנים.

החזר מס | החזר מס הכנסה | החזר ביטוח לאומי | החזר מס שבח | תכנון לפני פרישה | טיפים | רואה חשבון